Oli yksi duunikaveri tossa syksymmällä aivan oikeessa. Ei ole ihmisen hommaa opiskelu ja työssä käynti saman aikaisesti. Ottaen huomioon että minähän olen siis kuulunut kyseiseen ryhmään vasta vaivaiset kaksi viikkoa, homma on huolestuttava... Vaan kun ei velkaa halua ottaa...

No, oli muutenkin eilen tuo zen-mielentila hakusessa töissä, ylennysjuttuja ja sen semmoista... Mun pomo ei ole kuullut semmoisesta käsitteestä kuin positiivinen palaute ja sen ihmeellisestä motivoivasta voimasta, negatiivisesta palautteesta se tosin on kuullut... Otti hiukan päähän... Nyt ei enään niinkään. Ois vaan ihan kiva välillä kuulla edes joltakulta että hei, hoidit ton jutun tosi hyvin, tai muuta vastaavaa. Toinen juttu mikä mua otti eilen päähän oli se että meillä ei tietyt päälliköt vaan suostu seisomaan kassalla. Mulla oli eilen mieletön hedari, asiakaspalvelukiintiö niin piripintaansa täynnä, polvi kipee ja päällikkö sanoo että sori, kassalla olet. Stana kun se ois päällikön paikka! Prkle. Työvuorolistat vaikutti taas siltä että pomo oli hutassu ne vasurilla valmiiks kun jotain piti laittaa, tästä todistuksena esim mun eräälle keskiviikolle laitettu iltavuoro alkaen 17.00, kun mä on koulussa puol kuuteen asti. Sanoin pomolle tarkkaan että keskiviikkosin ja maanantaisin ei töitä kun olen myöhään koulussa, mut kun ei niin ei. No, homma on jo hoidettu, yhellä duunarilla oli puolestaan tiistaille laitettu ilta, kun sekin oli sanonut että ei voi tiistaisin tehdä töitä, niin me sitten vaihdettiin ne päittäin. Mä tiedän että listojen teko on rankkaa ja vaikeeta, mut kuin vaikeeta toikin ois ollu laittaa alunperin noin päin?

No, se siitä. Nyt riittää duuniasiat tältä päivältä. Pitää käydä poliisiasemalla tänään, mulla on passi menossa vanhaks ens kuussa, uuden hankkiminen vois olla ihan positiivinen juttu...

Mä aloitin kaks viikkoa sitten uuden kielen opinnot. Jee jee. Tämä uusi kielihän on siis venäjä, jota mä oon halunnut oppia noin kymmenvuotiaasta lähtien. Löydettiin veikan kanssa penskoina mökiltä yks kesä pullopostia joka oli kirjotettu venäjäks, ja mua jäi ne kyrilliset kirjaimet kiinnostamaan. Sarjassamme: "Mikä juttu tää nyt on? Miksei ne kirjota samalla lailla kun me? Tätä pitää opetella." No kuitenkin, nyt mä sitten olen päässyt aloittamaan venäjän opinnot, ja olen tykännyt. Mulla on hyvä opettaja, se on aika samanlainen kun mun ala-asteen saksan opettaja, joka vaan alko puhua meille saksaa ja sitä oli pakko oppia jos halus pysyä mukana. Julmaa mutta tehokasta.

Jees, mutta nyt taidan lähteä stadiin, serkku odottelee...