Palloilinpa tänään aikani kuluksi ja vapaan viikonlopun kunniaksi kaupungilla. Ajattelin vähän koluta kauppoja, jos olis vaikka löytänyt jotain kiinnostavaa, ja samalla sitten harrastin kanssaihmisteni tempauksien tarkastelua. Tässä hieman tutkimustuloksia...

Ensinnäkin, oli huvittavaa huomata, miten asematunnelin S-marketin ovesta tullaan nätisti jonossa sisään tasan yhdestä ovesta, vaikka kukaan ei olisikaan juuri sillä hetkellä käyttämässä yhtäkään niistä kolmesta muusta ovesta. Mä vielä kilttinä tyttönä pidin sitä ovea jopa aukikin hetken aikaa, mutta ei, kaikki halusivat käyttää vain ja ainosataan sitä reunimmaista ovea. No, kulkekoon jonossa, ajattelin, ja kävelin pois, nauraa kiherrellen.

Toisekseen, mikä siinä on, että suomalainen nainen ei nähtävästi osaa tehdä alusvaateostoksia ilman sen toisen puoliskon mielipidettä? Olenko mä vain jotenkin harvinaisen pidättynyt tai muuta vastaavaa, mutta jotenkin mua häiritsee ne miehenköriläät siellä alusvaateosastolla. En tiedä, taidan vaan olla niin kutsuttu "prude"...  Mutta silti... Eiks ketään muuta häiritse? Saisivat herrat mun mielestä mukisematta tyytyä niiden parempien puoliskojensa valintoihin, jos ei miellytä niin syy on jossain muualla kuin rouvan maussa. Niin, no... Sitähän minä en tiedä, kuinka moni miekkonen siellä oikeasti kommentoi eukkonsa alusvaatevalintoja, ja kuinka moni vain seuraa kilttinä poikana mukana...

Jees. Nyt jatkan "Band of Brothers" maratoniani... Ostin sen DVD-boxin jo jokin aika sitten, nyt tuli taas syystä tai viidennest' mieleen katsoa niitä jaksoja uudestaan. On muuten yksi pirun hieno sarja... Pitänee ostaa se Ambrosen kirja joku kaunis päivä...