Helsingin kaduilla nähdään tänään Pyhän Patrikin päivän paraati. Meinas aamukahvit mennä väärään kurkkuun kun tuon uutisen luin. Pyhän Patrikin päivän paraati! Miksi? Se on irlantilaisten juhla, Irlannin kansallipäivä, miksi sitä juhlitaan kylmässä ja takatalvisessa Suomessa, jossa ei todellakaan ole niin paljon irlantilaisia että tämä olisi niinsanotusti oikeutettua. Ihan kaikkea ei maailmalta tarvitse Suomeen tuoda... Vähän tulee tästä semmonen fiilis että jollakulla on taas leikannu joskus yön hiljaisina tunteina oikein kunnolla... Se kiinalainen uus vuos vielä meni koska Suomessa on kuitenkin sen verran paljon kiinalaisia, ja ymmärtääkseni siinä ei ollut Helsingin kaupunki priimus motorina. En sitten tästä tiedä kuka on homman takana, mutta kaupungin projektilta haiskahtaa...

No niin, se siitä.

Huomenna olisi tarkoitus äänestää. Oon sen verran laiska paska että en ennakkoäänestykseen jaksanu vaivautua, kun toi äänestyspaikka on mulla sen verran lähellä että helpommalla pääsen menemällä nyt varsinaisena vaalipäivänä. Vihreitä äänestän, kuten aina, ehdokaskin on sama kuin viime kerralla, eli Johanna Sumuvuori. Oon vissiin aika poikkeuksellinen nuori aikuinen äänestyksen suhteen. Oon äänestänyt kaikissa niissä vaaleissa joissa olen saanut äänestää, eli viime eduskuntavaaleissa, presidentin vaaleissa, kunnallisvaaleissa, eurovaaleissa vai miksikä niitä MEPpivaaleja kutsutaan ja nyt näissä vaaleissa. Ainoot vaalit joissa en ole äänestäny oli seurakuntavaalit olikos se nyt viime syksynä. Yksi semmonen asia jota en voi sietää on se, kun ihmiset ensin valittaa hirveesti jostain asiasta ja sitten kun ois tilaisuus vaikuttaa jotenkin, sitä ei käytetä, eli ei äänestetä. Se ei ole niin suuri vaiva!! Mulle on ihan turha tulla avautumaan mistään opintotuen vähyydestä tai muusta suuresta vääryydestä jos ei ole äänestänyt.

No niin, nyt lopetan tämänkin paasauksen ja lähden kauppaan. Ja sen jälkeen töihin. Onks pakko jos ei haluu?