Taloyhtiössä on meneillään ikkunaremontti. Ihan kiva, vanhat on nimittäin... well, waaaanhat ikkunat, tod. näk. jostain iloiselta 70-luvulta peräisin, mutta tää remontin toteutus mättää ja pahasti. Remontin sieto on aina vähän kiikun kaakun, pinnan pituudesta riippuen, mutta oikeesti, mä olen mielestäni varsin pitkäpinnainen yksilö, ja mua ottaa tän remontin toteutus todella pahasti pannuun.

Ensinnäkin näiden tiedotus mättää. Mä olin vielä toissa viikolla siinä uskossa että ensin vaihdetaan takapihan ikkunat, joten koko homma ei tän syksyn osalta kosketa mua mitenkään. Sitten kävelin A-rapun ohi yks aamu ja totesin että kas, nehän vaihtaa tältäkin puolelta ikkunoita. Jee jee, vaihdetaanko kaikki ikkunat? No eipä tietenkään. Tuleeko tästä ilmoitusta? No eipä tietenkään. No, sitten alko jänskätys että millonkohan yhtään mistään tulee yhtään mitään tietoa. Katselin kuinka se rempparemmi lähesty mun ikkunoitani hitaasti mutta varmasti, mutta mitään infoa ei mistään tippunu. Kunnes sitten maanantaina, kun puol yhdentoista aikaan tulin illalla kotiin, oli postilaatikossa lappunen että joo, huomenna oltais tulossa vaihtamaan sun ikkunas ja 1,5 - 2 metriä vapaata tilaa ikkunan eteen, tack så mycket. Ai ni, ja verhot veks. Jaa että huomenna. No kiva juttu, aivan vapautuneesti. Mullahan ei muutenkaan ollut mitään tekemistä aamulla...

Saman lapun mukana oli tullut toinen lappu että joo, tultais pesemään ikkunoita sitten keskiviikkona, sama juttu 1,5 metriä vapaata tilaa jne. Ai kun kiva, puhutaanko nyt kaikista ikkunoista vaiko vaan siitä eilen vaihdetusta? No, otin sitten molempien ikkunoiden edestä tavarat veks, ajatuksella parempi liikaa kuin liian vähän, mutta silti ottaa päähän kun hommahan tosiaan meni niin että vaan se eilen vaihdettu ikkuna pestiin. Sitä tiedotetta ei olis tarvinnut kuin yhdellä pienellä lauseella selventää ja koko ylimääräinen vaiva ois jäänyt väliin! Ja se todella on vaiva, sillä a) mulla oli muutakin tekemistä ja b)mulla tätä tilaa on muutenkin niin maan pirusti, että mitenkäs sitten kun ikkunoiden edessä pitäis olla n. 1,5 m vapaata tilaa? Ja voin muuten kuvitella että on remppareiskoilla ollut hauskaa kun ovat kattelleet että hiton idiootti, ei me noita ikkunoita pestä. Onneks en ottanut verhoja veks, sitten ottais vielä enemmän päähän.

Noh, koko hommahan ei ole vielä ohi, vaan siis noiden vaihdettujen ikkunoiden reunoista on irronnut hieman tota kittiä, vai mitä tuo nyt onkaan. Joo, ois kanssa ihan kiva tietää millonkahan nuo olisivat tulossa siistimään sen? Tällä viikolla olis vissiin tarkoitus saada remppa loppuun, niin että tulee herroille kiire. Niin, ja saiskohan nuo verhot laittaa jo takaisin, meinaan on tällä hetkellä aika suora näköyhteys tuonne naapuritaloon ja sieltä tänne. Ei se mitään jos ois läpitalonkämppä, mutta mulla kun on vaan yks huone ja keittiö, molemmat samalla puolella taloa.

Grrr... Savua nous melkeen korvista... Nyt kun saan asiani jäsenneltyä pikkasen paremmin niin pistän vähän palautetta tolle firmalle tästä asioiden hoidosta. Ihan vaan siks että jos kukaan ei mitään asiasta valita niin näähän kuvittelee kaiken toimivan niinkuin pitääkin.