Varoitus! Tämä kirjoitus sisältää palvelualan työntekijän valitusta asiakkaiden tyhmyydestä ja työn epämielekkyydestä. Jos kuulut niihin idi... siis, ihmisiin joiden mielestä palvelualan duunari ei koskaan saa valittaa työstään, ehdotan että jätät suosiolla tämän kirjoituksen lukematta.

Puoli viideltä iltapäivällä soi puhelin. Se oli pomo, joka kysy että pääsisinkl millään duuniin viideks kun yks duunari oli siellä kuulemma tosi kipeenä. No, minähän menin, tuplaliksan kun kerta sain. Ei olis pitäny. Niin maan helvetinmoinen ilta että ei pitkään aikaan ole ollut vastaavaa!

Ei se mitään jos koko illan olis ollut asiakkaita tasasesti, mutta kun välillä kuoli aivan totaalisesti ja sitten kasista ysiin juositiin pää kolmantena jalkanan niinku pienet eläimet! Oltiinko me helvetti oikeesti kaupungin ainoo avonainen syöttölä?! Siis kun ryhmänä ollaan liikkeellä niin ymmärrän kyllä että halutaan mennä kaikki samaan paikkaan safkaamaan, mutta onko oikeesti pakko valita se keskustan pienin Hese jossa on illalla kaksi ihmistä vuorossa? Ja kun ryhmään kuuluu noin 20 henkilöä, miksei kukaan tajua että hei, soitetaan etukäteen ja kerrotaan että ottaisimme kaksikymmentä tilausta sitä ja tätä, kiitos. Palvelu sujuisi huomattavasti nopeammin ja mikä parasta, ruoka on siinä nenukan edessä paljon nopeammin. Et sä ravintolaankaan painu noin isolla ryhmällä ilman että ilmoitat tulostasi etukäteen! Ai niin, mut eihän Hese ole mikään oikea ravintola, ei sillä ole väliä, my mistake. Ehei, tämäniltaisen perusteella me ollaan jotain astetta kovempaa kaliiberia, koska joka iikka sai sen safkansa eikä kukaan edes joutunut odottamaan liian pitkään.

Ja mikä siinä on että ihmiset eivät enään osaa jonottaa!!! Ne tulevat siihen kassalle joko toisten ohi tai sitten ne seisovat vähän kuka missäkin, niinkuin baaritiskillä ja huutelevat sieltä kassan toisesta päästä että hei, tyttö, mä olin täällä ensin. Melkeen tekis aina mieleni sanoa että mulle on ihan yksi ja hailee missä vaiheessa sinne kassan toiseen päähän itsesi parkkeerasit, minä palvelen seuraavaa JONOSSA seisovaa asiakasta, jono ei ole sama asia kuin rivi. Jos et sitä tajua niin... no, niin, kukin miettikköön mielessään mitä sitten...

*syyyyvä huokaus*

No niin, alan jopa hieman rauhoittua.